شاید به همین خاطر بود که فیسبوک با قرار دادن تبلیغاتی در بین استوریها، آنها را به نحوی تجاریسازی کرد. در همین راستا گزارشی از طرف TechCrunch منتشر شده که بیان میکند شرکت در حال آزمایش ویژگیهای جدیدی برای این قابلیت است که به صاحبان کار اجازه میدهد تا هدفمندتر و راحتتر دست به تبلیغ در این فضا بزنند.
بر اساس این گزارش، این ویژگیها به مانند قابلیت Boost option در فیسبوک عمل خواهند کرد؛ جایی که صاحبان کار و تولیدکنندگان محتوا میتوانند با استفاده از این گزینهها استوری خود را تقویت کنند. گزینههایی در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن میتوانند کاربران را به پروفایل صفحه خود در اینستاگرام یا وبسایت مورد نظر خود هدایت کنند.
گزینههایی نیز برای هدفمندتر کردن تبلیغات قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن میتوان به صورت خودکار افرادی با علایق مشابه همانهایی که صفحه شما را دنبال میکنند، یافت. همچنین با انتخاب گزینه Local میتوانند بر اساس محل جغرافیایی تبلیغات خود را منتشر کنند. بعلاوه وجود گزینههایی برای تنظیمات دستی صاحبان کار را قادر میسازد تا کنترل بیشتری بر این موضوع که چه کسی تبلیغات را مشاهده کند، داشته باشند.
با وجود این که اینستاگرام آزمایش قابلیتهای گفته شده را تایید کرده است، اما زمان ارایه آن مشخص نیست. یکی از افراد شرکت بیان کرده بود: ” من تایید میکنم که ما در حال آزمایش این ویژگیها هستیم، اما زمانبندی دقیقی برای عرضه آن بر روی نرمافزار نداریم. اما در صورت مشخص شدن جزییات حتما آن را با رسانهها به اشتراک خواهیم گذاشت.”