شرکت داده ورزی سداد که متعلق به بزرگترین بانک کشور یعنی بانک ملی است، زیرمجموعههای مختلفی دارد که از جمله آن میتوان شرکت پراخت سداد اشاره کرد.
داده ورزی سداد که این روزها بیش از هر چیز دیگری با پیام رسان بله شناخته میشود، توانسته با پشتیبانی از دستگاههای خودپرداز و درگاههای اینترنتی مربوط به بانک ملی، یکی از بزرگترین شرکتهای سهیم در سیستم بانکی کشور باشد. قطعا بسیاری از کسب و کارهای مختلف از سالهای بسیار دور، این شرکت را با دستگاه کارتخوان و همچنین خودپردازهای بانکی میشناسند و میدانند که از جمله شرکتهای نوآور در زمینه خدمات بانکی است.
البته گفتنی است که شرکت داده ورزی سداد بیش از آنکه در زمینه سخت افزاری موضوعات بانکی وارد شود، به بستر نرم افزاری آن پرداخته و پشتیبانی فنی همه اقدامات بانکی بانک ملی ودیگر نهادهای بانکی توسط داده ورزی سداد انجام میگیرد.
شرکت داده ورزی سداد از سال 78 وارد سیستم خدمات پرداخت شده و در حال حاضر مدیریت آن بر عهده حمیدرضا مختاریان است که میتوان به سوابق قبلی آن اشاره کرد:
- عضو هیأت مدیره شرکت داده ورزی سداد (آبان 1396 ـ تا کنون)
- معاون نرم افزار شرکت داده ورزی سداد (دی 1394 – تا کنون)
- مدیر پروژه بام شرکت داده ورزی سداد (فروردین 1394 – آذر 1394)
- مشاور ارشد فناوری بانک ملی ایران (دی 1392 – اسفند 1393)
- مدیر ارشد فناوری و مدیر امنیت شرکت توسن (تیر 1390 – آذر 1392)
- مدیر فنی شرکت آتیه داده پرداز (اسفند 1385 – خرداد 1390)
- پایه گذار و مدیر فنی شرکت پیشتاز پردازش پارس (بهمن 1384 – بهمن 1385)
- مدیر بانکداری مدرن شرکت توسن (مهر 1379 – دی 1384)
همچنین سایر اعضای هیات مدیره این شرکت به ترتیب عبارتند از :
- مسعود خاتونی، رئیس هیئتمدیره
- فرامرز خالقی، مدیرعامل و نایب رئیس هیئتمدیره
- حبیباله خالصی، عضو هیئتمدیره
- مهدی تکبیری، عضو هیئتمدیره
- فرهاد فائز، عضو هیئتمدیره
شرکت داده ورزی سداد بیش از 2200 کارمند دارد که در حال حاضر در دفاتر مختلف این شرکت در حال فعالیت هستند. در شرح حوزه فعالیت این شرکت در سیستم بانک مرکزی آمده است که محور فعالیت آن فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی و پرداخت تعیین شده است.
- سامانه بانکداری الکترونیکی بام (سامانه بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران): این سامانه یکی از جدیدترین و بهروزترین سامانههای بانکی کشور است که از امکانات متنوعی برخوردار بوده و از ویژگیهای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– در هر زمان و مکان افتتاح حساب کنید
– با شارژ خودکار، سیم کارت اعتباری خود را دائمی شارژ کنید
– از دفترچه تلفن بی نیاز شوید
– مدیریت مالی و بودجه بندی انجام دهید
– به جمع نیکوکاران بپیوندید
– میزان امنیت ورود به سامانه را خودتان انتخاب کنید
– هوشمندانه و به راحتی پول انتقال دهید
– از خدمات کارت بهرهمند شوید
– چکهای خود را مدیریت کنید
– وضعیت تسهیلاتی خود را مشاهده و پرداخت کنید
– قبوض خود و دیگران را پرداخت نمایید
– شارژ تلفن همراه بخرید
– محاسبات بانکی انجام دهید
– عملّیات انتقال پول اعم از ثبت، تایید و تاریخچه
– مشاهده صورتحساب
– تعیین مبلغ چک و استعلام وضعیت
– تعیین سقف انتقال پول برای شرکت
– تعریف کاربران با نقشهای سازمانی متفاوت
- سامانه سماح (سامانه ساماندهی متقاضیان عتبات عالیات) که از این طریق حجاج میتوانند خدمات مربوط به کارهای مالی اعزام خود را انجام دهند.
- سامانه دفترداری کل (GL) بانک ملی ایران
- سامانه جامع چک (سامانه چکاوک) که خدمات مربوط به امور چکهای بانکی که به تازگی طرح صیاد روی آنها اجرایی شده انجام میشود.
- سامانه جامع تسهیلات بانکی: از این سامانه برای اعطای تسهیلات مختلف بانکی کمک گرفته میشود و به راحتی همه شعب میتوانند با اتصال به آن خدمات اعتبارسنجی و دیگر خدمات مربوط به مشتریان را انجام دهند.
- بانکداری نوین
- مدیریت وجوه و خزانه
- مدیریت کارت و حساب: مشتریان و شعب مختلف بانکی میتوانند خدمات مربوط به کارتهای بانکی بانک ملی را انجام دهند.
- مدیریت مالی و حسابداری
- پشتیبانی و امداد شعب
- پرداخت الکترونیکی
- سامانههای عمومی و ستادی
نکته اصلی در خدمات ارایه شده وسط شرکت داده ورزی سداد این است که خدمات این شرکت در سطح مشتریان چند ده میلیونی بانکی عملیاتی میشود و با توجه به چندبرابر بودن سطح فعالیت و مشتریان این بانک بزرگ دولتی، سطح کیفیت این خدمات نیز بسیار بالا ارزیابی میشود.
پیام رسان بله مهمترین محصول پشتیبانیشده شرکت داده ورزی سداد
پیام رسان بله (Bale) جزو اپلیکیشنهایی است که برخلاف بعضی دیگر از نرم افزارهای مشابه، دارای شناسنامه مشخصی بوده و پشتوانه مالی و فنی آن قابل شناسایی برای همه کاربران است و اتفاقا یکی از نقاط قوتی که معمولا در تبلیغات این پیام رسان نیز استفاده میشود، همین پشتوانه قدرتمندی است که برای پیام رسان بله (Bale) وجود دارد.
مهمترین تمایزی که پیام رسان بله توانسته در کاربری خود ایجاد نماید، بحث خدمات انحصاری مالی است که به صورت ذاتی، پیام رسان سروش، بیسفون، ایتا و دیگر پیام رسانهای ایرانی نمیتوانند نسبت به ارایه این خدمات، اقدام نمایند.
خدمات مالی پیام رسان بله (Bale) به گونهای طراحی شده است که دقیقا طی بخشنامه صادر شده توسط بانک مرکزی بوده و برای تمامی مراحل قابل پیگیری است و پرداختهای کاربران دارای رسید بوده و در صورت پیگیریهای قانونی، کاربران متضرر میتوانند همانند همه پرداختهای انجام شده در دستگاههای خودپرداز و یا اپلیکیشنهای مالی، از طریق پیام رسان بله نیز نسبت به احقاق حقوق خود اقدام نمایند.
از جمله مشتریان بزرگ این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد که طبیعتا حضور نامهایی که میبینید اعتبار داده ورزی سداد را بیش از پیش نشان میدهد:
- بانک ملی ایران
- سازمان حج و زیارت
- سازمان امور مالیاتی
- شرکت ملّی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی
- وزارت امور اقتصادی و دارایی
- وزارت بازرگانی
- گمرک جمهوری اسلامی ایران
- سازمان ثبتاسناد و املاک کشور
- شرکت سرمایهگذاری بانک ملی ایران
- ایرانخودرو
نکته جالبتر در مورد این شرکت حضور شرکای تجاری بزرگی است که از جمله بزرگترین سهامداران آن نیز محسوب میشوند:
- بانک ملی ایران
- شرکت خدمات انفورماتیک
- شرکت سرمایهگذاری گروه توسعه ملی ایران
اگر برای دسترسی به خدمات این شرکت و درخواستهایی از قبیل دستگاه کارتخوان یا درگاه بانکی نیاز به مراجعه به محل شرکت داده ورزی سداد دارید، میتوانید از راههای ارتباطی زیر استفاده کنید:
نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر «بخارست سابق»، نبش کوچه نهم، پلاک 34
پست الکترونیکی: info@sadad.co.ir
وبسایت: www.sadad.co.ir
تلفن: 02188702350
دورنگار: 02188554044